Pilates

Pilates

Pilates cvičení vyvinul Joseph Hubertus Pilates (1883 – 1967), naturalizovaný Američan německého původu, který trpěl v dětství křivicí, revmatickou horečkou a astmatem. Vlastní neduživost ho vyprovokovala k úsilí být co nejsilnější a nejzdravější. Již v mládí prostudoval, co se dalo a cvičil!!! Postupně se z něho stal všestranný sportovec a v plné svěžesti se dožil požehnaného věku 84 let. Zastával názor, že pružnost a lehkost dětských pohybů je schopnost, kterou není třeba postupem doby ztrácet.

Jediným důvodem, proč jsme v dospělosti méně ohební a nemotornější, je kumulace nevhodných pohybových návyků a špatné držení těla. Domníval se, že pokud bereme své zdraví vážně, dokážeme se těchto návyků lepší sebekontrolou zbavit. Je nutno docílit toho, aby svaly pracovaly pod naší vědomou kontrolou a nepodléhaly návykům vzniklým zanedbáním a nevšímavostí. Pilates sám označoval své cvičební programy pod názvem “Contrology

Joseph Pilates vypracoval postupem let originální sestavu cvičení, o jejíž účinnosti se přesvědčili nejen tanečníci, sportovci, lidé v rekonvalescenci po úrazech, ale i široká veřejnost.

Má-li být Pilatesův cvičební program účinný, neobejde se bez následujících

9 principů:

  1. Dýchání
  2. Koncentrace
  3. Kontrola
  4. Centrace
  5. Preciznost
  6. Vyvážený svalový rozvoj
  7. Rytmus a plynulost
  8. Pohyb celého těla - Integrace
  9. Relaxace

Přínosy pilates

  • Výrazně zvyšuje ohebnost a flexibilitu
  • Zlepšuje držení těla a odbourává bolesti zad s tím spojené
  • Buduje štíhlé a dlouhé svaly
  • Uvolňuje a zlepšuje funkčnost kloubů
  • Posiluje svaly pánevního dna a tím řeší preventivně inkontinenci
  • Učí pracovat s dechem a zvyšuje kapacitu plic
  • Obnovuje rovnováhu mezi tělem a myslí
  • Odbourává stres a dodává tělu novou energii

Pro koho je Pilates metoda určená?

Jednoduchá odpověď. Všem!!! Na překážku není ani mladý vyvíjející se organismus, ani seniorský věk ani těhotné ženy nebo ženy po porodu.

  • Prvním pomůže získat pro život lepší držení těla v důsledku zdravé páteře a získat pocit zdraví plynoucí z náležité funkce svalů a perfektně ovládaného těla.
  • Druhým pomůže eliminovat nebo alespoň zmírnit to, co na sobě v důsledku špatných návyků natropili.
  • Těhulkám pomůže ulevit od bolesti zad, připravit tělo na porod či jen zvýšit povědomost o těle jako takovém.
  • Ženám po porodu pomůže účinně posílit svaly pánevního dna a umožní rychlejší návrat do psychické a fyzické kondice.

Pilatesovo proroctví zní :o)

  • Po 10 lekcích pocítíte rozdíl
  • Po 20 lekcích uvidíte rozdíl
  • Po 30 lekcích budete mít nové tělo

Joseph Pilates